Dynamiczny rozwój filaru Zdrowie w Grupie PZU. Są już pierwsze efekty pracy nowego Zarządu
Wyniki filaru Zdrowie w Grupie PZU
- Faktycznie, wyniki po trzecim kwartale 2024 roku są dla nas bardzo satysfakcjonujące. Cieszymy się, że już po kilku miesiącach intensywnej pracy widać tak dobre efekty. Jest to szczególnie ważne w przededniu ogłoszenia Strategii Spółki na najbliższe trzy lata. Oznacza to bowiem, że Zarząd wraz pracownikami Spółki zaangażowanymi w realizację zadań na wszystkich szczeblach organizacji, będzie skuteczny także w osiąganiu najbardziej ambitnych celów, jakie stawia przez nami właściciel – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie.
Wzrosty odnotowano zarówno w przychodach generowanych przez placówki medyczne z sieci PZU Zdrowie na poziomie 595 mln zł (+17,1% r/r), jak i w ubezpieczeniach i abonamentach zdrowotnych w wysokości 792 mln zł (+20,3% r/r). Wyniki to efekt zwiększającego się popytu na usługi medyczne oraz rozwijanej oferty usługowo-produktowej.
Postępuje również digitalizacja modelu obsługi pacjenta i rośnie znaczenie kanałów zdalnych. We wrześniu 2024 roku udział wizyt umówionych przez portal mojePZU wzrósł do 38,6%.
Filar zdrowia jest jednym ze strategicznych obszarów Grupy PZU. Spółka PZU Zdrowie, jako operator medyczny i właściciel sieci 130 własnych placówek, zapewnia opiekę dla posiadaczy produktów zdrowotnych oraz rozwija swoją infrastrukturę medyczną dostępną dla pozostałych pacjentów.
Rozwój sieci własnej i kanałów obsługi zdalnej
PZU Zdrowie konsekwentnie rozwija sieć medyczną – od lipca otworzył cztery nowe własne centra medyczne w Bielsku-Białej, Toruniu oraz w Warszawie na Nowym Mieście i Białołęce.
Operator medyczny usprawnia także kanały obsługi zdalnej, takie jak serwis samoobsługowy mojePZU. Portal systematycznie rozwijany jest o nowe funkcjonalności. Obecnie pacjent PZU Zdrowie może samodzielnie zarządzać większością usług ze swojego pakietu, m. in.: umówić lub odwołać wizytę i badanie, zamówić receptę, odebrać skierowanie czy wyniki badań i zalecenia lekarza. W ostatnim czasie portal został zintegrowany z mapami Google, dzięki czemu użytkownicy wyświetlą trasę do wybranej placówki medycznej. Uproszczona została ścieżka odnowienia recepty w ramach kontynuacji leczenia oraz proces autoryzacji w punktach pobrań współpracujących z PZU Zdrowie. Udostępniono też pacjentom nowy możliwość odbioru wyników badań diagnostyki obrazowej.
PZU Zdrowie rozszerza również ofertę produktową dostępną w e-sklepie, gdzie od września pacjenci mogą nabyć ponad 30 szczepionek przeciw różnym jednostkom chorobowym. W nowej kategorii dostępne są szczepienia dzieci i dorosłych zarówno te obowiązkowe, jak i zalecane przez Główny Inspektorat Sanitarny.
Promocja zdrowia i profilaktyki chorób
PZU Zdrowie buduje rozpoznawalną ogólnopolską markę m.in. poprzez zaangażowanie w działaniach wspierające promocję zdrowia i profilaktykę chorób. Bierze aktywny udział w lokalnych inicjatywach profilaktycznych oraz projektach CSR – m.in. współpracując z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, Fundacją Marka Kamińskiego i Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, czy organizując własne akcje edukacyjne #ZdrowieWGrze, #myBREASTfriend i #dlaKOLEGIpytam.
Operator działa na rzecz zdrowia społeczeństwa także w obliczu sytuacji kryzysowych. Zaangażował się w pomoc osobom dotkniętym skutkami powodzi – uruchomił bezpłatną pomoc medyczną w swoich placówkach na terenie całego kraju oraz infolinię wsparcia psychologicznego. Dodatkowo przeprowadził akcję szczepień przeciw tężcowi, WZW A i durowi brzusznemu dla strażaków zaangażowanych w pomoc powodzianom.
Eksperci PZU Zdrowie są gośćmi paneli dyskusyjnych podczas czołowych spotkań branżowych, np. Forum Rynku Zdrowia, Banking & Insurance Forum, Europejski Kongres Finansowy i Konferencji AI & MEDTECH CEE. Wartość marki PZU Zdrowie potwierdzają raporty branżowe, takie jak raport „Top Marka 2024” opracowany przez Magazyn Press i Instytut Monitorowania Mediów IMM.
Więcej informacji o wynikach Grupy PZU: Solidny wzrost mimo wyjątkowych wyzwań. Wyniki Grupy PZU po trzecim kwartale 2024 r.
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.