27 marca 2025

Wyniki roczne filaru Zdrowie w Grupie PZU za 2024 rok

PZU Zdrowie
Ogłoszone 27 marca wyniki roczne Grupy PZU potwierdzają wzrosty w filarze Zdrowie, generowane zarówno przez placówki medyczne, jak i produkty zdrowotne. W 2024 roku przychody filaru Zdrowie wzrosły w 2024 roku do blisko 1,9 mld zł, co oznacza wzrost o 18,1 proc. Osiągnięty poziom przekroczył wyznaczone cele roczne o 11,2 proc.

Wzmacniamy pozycję PZU Zdrowie na rynku prywatnych operatorów medycznych, a opublikowane dzisiaj dane potwierdzają, że zmierzamy w dobrym kierunku. Poprawa wyniku finansowego, nad którą intensywnie pracowaliśmy w poprzednim roku, stabilizuje sytuację spółki, a to pozwala nam wyznaczać ambitne cele na przyszłość. Działamy na rzecz wypracowania wartości dla naszych pacjentów poprzez rozwój naszej infrastruktury, poszerzanie oferty produktowej i współpracę z publicznym sektorem ochrony zdrowia.  – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie.

Wzrosty odnotowano zarówno w przychodach generowanych przez placówki medyczne z sieci PZU Zdrowie (+15,8% r/r), jak i w ubezpieczeniach i abonamentach zdrowotnych (+19,8% r/r). Pozytywnie na sprzedaż i rentowność wpływa stały wzrost liczby placówek własnych PZU Zdrowie w relacji do placówek partnerskich oraz ich rosnący udział w usługach świadczonych przez całą sieć. Kolejnym ważnym czynnikiem jest cyfryzacja. Już 42,7 proc. wizyt pacjenci PZU Zdrowie umawiają za pośrednictwem platformy samoobsługowej lub aplikacji mobilnej mojePZU. Filar zdrowia jest jednym ze strategicznych obszarów Grupy PZU. Spółka PZU Zdrowie, jako operator medyczny i właściciel sieci 130 własnych placówek, zapewnia opiekę dla posiadaczy produktów zdrowotnych oraz rozwija swoją infrastrukturę medyczną dostępną dla pozostałych pacjentów.

Rozwój sieci własnej i oferty produktowej

Operator medyczny konsekwentnie rozwija infrastrukturę – w 2024 r. otworzył cztery nowe własne placówki medyczne w Bielsku-Białej, Toruniu oraz Warszawie na Białołęce i Śródmieściu. Rozszerza również ofertę produktową dostępną w e-sklepie, gdzie pojawiła się możliwość zakupu ponad 30 szczepionek ochronnych przeciw różnym jednostkom chorobowym. W nowej kategorii usług dostępne są szczepienia dla dzieci i dorosłych, zarówno te obowiązkowe, jak i zalecane przez GIS. Dodatkowo udostępniono nową opcję modyfikacji zakresu opieki zdrowotnej za pomocą konfiguratora indywidualnych pakietów medycznych. Ofertę grupową PZU Zdrowie uzupełniło wdrożenie nowego na rynku rozwiązania – platformy wellbeingowej Wellmobile dla pracowników, która wspiera dobrostan pracowników poprzez edukację i możliwość konsultacji ze specjalistami.

Kanały zdalne i nowe technologie

Operator medyczny rozwija także kanały obsługi zdalnej. Usprawnia portal pacjenta i aplikację mojePZU zgodnie z dobrymi praktykami user experience. Uruchomił portal do odbioru wyników badań diagnostyki obrazowej – nowa funkcjonalność pozwala wygodnie odebrać opis do badań takich jak RTG, USG, rezonans magnetyczny czy tomografia komputerowa. Jednocześnie PZU Zdrowie inwestuje w innowacje, które pomagają usprawnić pracę profesjonalistów medycznych i utrzymać opiekę nad pacjentem na wysokim poziomie – w 2024 r. wdrożył oprogramowanie start-upu upmedic, wspomagające przygotowanie opisów badań diagnostyki obrazowej, a także rozpoczął pilotaż voicebotów, które wspierają pracę infolinii medycznej w procesie potwierdzania wizyt oraz zapobieganiu ich nieodwoływania na czas.

Promocja zdrowia i profilaktyki chorób

PZU Zdrowie buduje rozpoznawalną ogólnopolską markę m.in. poprzez zaangażowanie w działaniach wspierające promocję zdrowia i profilaktykę chorób. Bierze aktywny udział w lokalnych inicjatywach  profilaktycznych oraz projektach CSR – m.in. współpracując z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, czy organizując własne akcje edukacyjne, np. „My Breast Friend” czy „Dla Kolegi Pytam” poświęcone profilaktyce onkologicznej. Eksperci PZU Zdrowie są gośćmi paneli dyskusyjnych podczas czołowych konferencji branżowych, np. Kongresu Wyzwań Zdrowotnych czy Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Wartość marki PZU Zdrowie potwierdzają raporty branżowe, takie jak „Top Marka 2024” opracowany przez Magazyn Press i PSMM Monitoring & More.

Więcej informacji o wynikach Grupy PZU: media.pzu.pl/informacje-prasowe/szczegoly/Wyniki_Grupy_PZU_w_roku_2024

PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.