Jesteśmy dostępni dla Ciebie 24/7

799 698 698,
801 405 905

lub 22 505 15 48
Opłata zgodna z taryfą Twojego operatora

Inspektor ochrony danych
Mariusz Sarnecki

             
 

1. Obsługa pacjenta

a. W jakich godzinach czynna jest infolinia PZU Zdrowie?

  • Konsultanci naszej infolinii są dostępni codziennie przez całą dobę.

b. Jak mogę zamówić swoją dokumentację medyczną?

  • Dokumentację medyczną możesz zamówić bezpośrednio w placówce medycznej. Wystarczy, że złożysz wniosek o wydanie dokumentacji medycznej. Kopię dokumentacji medycznej możesz odebrać osobiście lub może to zrobić upoważniona przez Ciebie osoba - musi okazać pracownikowi recepcji uzupełniony druk upoważnienia. Wzory dokumentów możesz pobrać tutaj. 

c. Czy do specjalisty muszę mieć skierowanie?

  • Nie wymagamy skierowań na wizyty do specjalistów zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. 

d. Czy skierowanie na badanie diagnostyczne spoza sieci placówek PZU Zdrowie będzie honorowane? 

  • Akceptujemy skierowania na badania diagnostyczne wydane przez lekarzy spoza sieci PZU Zdrowie.

e. Gdzie znajdę najbliższą placówkę medyczną?

  • Z opieki medycznej skorzystasz w centrach medycznych PZU Zdrowie oraz w placówkach partnerskich. Aby sprawdzić aktualny wykaz placówek medycznych, kliknij w Nasze placówki lub zaloguj się do portalu mojePZU. Możesz też zapytać konsultanta naszej infolinii pod numerem 801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698 (opłata zgodna z taryfą operatora).

f. Czy dziecko może przyjść na wizytę lub badanie z osobą, która nie jest jego opiekunem prawnym?

  • Tak, w przypadku konsultacji i niektórych badań, np. pobrania krwi, badania USG. Dzieci do 16. roku życia mogą korzystać z usług medycznych pod opieką opiekuna faktycznego, np. babci, jeśli będzie miał upoważnienie od opiekuna prawnego (rodzica). Osoby w wieku od 16 do 18 lat mogą korzystać z usług medycznych samodzielnie również na podstawie właściwego upoważnienia złożonego przez opiekuna prawnego. Wzory upoważnień znajdziesz w zakładce "Formularze i wnioski".

g. Czy zostanę przyjęty, jeśli spóźnię się na wizytę?

  • W przypadku opóźnienia występującego w placówce informujemy pacjenta telefonicznie lub na miejscu w placówce
    Jeśli pacjent spóźni się na wizytę powyżej połowy czasu wizyty, pracownik weryfikuje z lekarzem możliwość przyjęcia pacjenta
    Proponujemy inny możliwy termin.

h. Jakich danych potrzebuje lekarz, aby wystawić zwolnienie lekarskie?

  • Aby wystawić zwolnienie w formie elektronicznej, lekarz potrzebuje  PESEL pacjenta lub opiekuna (w razie wystawienia zwolnienia na opiekę nad dzieckiem lub członkiem rodziny). Osoby, które nie mają numeru PESEL, podają numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszport, dowód). Wystawione przez lekarza zwolnienie lekarskie trafi bezpośrednio do Twojego pracodawcy.

i. Jak prawidłowo przygotować się do badań?

  • Jeśli masz wątpliwości, jak przygotować się do badań z Twojego skierowania, zajrzyj tutaj

j. Czy PZU Zdrowie realizuje świadczenia w ramach NFZ?

  • Tak, placówki medyczne PZU Zdrowie realizują świadczenia w ramach NFZ. Znajdź interesującą Cię placówkę tutaj  i zobacz, jaki zakres świadczeń realizuje dana placówka.

k. Nie mam opieki medycznej w PZU Zdrowie. Czy mogę prywatnie skorzystać z usługi?

  • Możesz skorzystać z wizyty prywatnej. Wystarczy, że umówisz się przez infolinię lub przez Wirtualną Przychodnię. Możesz też umówić się bezpośrednio w placówce medycznej. Znajdź interesującą Cię placówkę i zobacz, jaki zakres usług realizuje.

2. Rezerwacja wizyt

a. W jaki sposób mogę zarezerwować wizytę lekarską?

  • Wizytę u lekarza możesz zarezerwować:
    • przez portal mojePZU lub aplikację mobilną mojePZU - masz tu dostęp kalendarzy placówek własnych i wybranych placówek  współpracujących. Możesz także określić preferencje dotyczące lokalizacji, terminu wizyty oraz lekarza,
    • na całodobową infolinię  - 801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora),
    • bezpośrednio w wybranej przez Ciebie placówce medycznej PZU Zdrowie.

b. Jak zapisać się na badanie?

  • Badanie możesz zarezerwować:  
    • przez portal mojePZU lub aplikację mobilnej mojePZU,
    • na całodobowej infolinii - 801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora),
    • bezpośrednio w wybranej przez Ciebie placówce medycznej PZU Zdrowie.

c. Jak umówić badania Medycyny Pracy?

  • Aby umówić się na badania Medycyny Pracy, zadzwoń  na infolinię PZU Zdrowie pod numer 801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora). Przed rozmową przygotuj skierowanie na badania.
  • Po badaniach otrzymasz od lekarza oryginał i kopię zaświadczenia. Oryginał przekaż swojemu pracodawcy, a kopię zachowaj dla siebie.

d. Jak odwołać wizytę?

  • Wizytę możesz odwołać lub przełożyć przez:
    • mojePZU (przekierowanie do strony logowania) lub aplikacji mobilnej mojePZU,
    • SMS zwrotny z kodem wskazanym  w potwierdzeniu wizyty, 
    • infolinię PZU Zdrowie – 801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698 (opłata zgodna z taryfą operatora)  (przekierowanie na kontakt)
    • kontakt z placówką PZU Zdrowie, w której była umówiona wizyta. 

e. W jaki sposób mogę zamówić receptę?

  • Możesz zamówić receptę na leki bez kontrolnej wizyty lekarskiej.  Skontaktuj się z infolinią PZU Zdrowie. Jeśli usługa wystawienia recepty jest dostępna w placówce, w której się leczysz, konsultant przyjmie Twoje zgłoszenie. Jeśli nie będzie takiej możliwości, konsultant umówi Cię na wizytę lekarską lub teleporadę.  Lekarz może odmówić wystawienia recepty bez wizyty kontrolnej, jeśli jest to uzasadnione względami medycznymi lub wynika z powszechnie obowiązujących regulacji prawnych.

f. Kiedy mogę uzyskać receptę na leki refundowane?

  • Aby uzyskać receptę na lek refundowany, musisz mieć prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Pracownicy placówki sprawdzą to w systemie eWUŚ. Możesz również złożyć stosowne oświadczenie, którego wzór znajdziesz tutaj 
  • Jeśli system eWUŚ nie potwierdzi Twojego prawa do świadczeń w ramach NFZ lub jeśli nie złożysz wymaganego oświadczenia, zapłacisz pełną cenę za leki.
  • Decyzję o refundacji podejmuje każdorazowo lekarz na podstawie swojej wiedzy medycznej oraz zgodnie z przepisami o refundacji. W przypadku niektórych leków – przede wszystkim na choroby przewlekłe – musisz przedstawić dokumentację, która potwierdza rozpoznanie i dotychczasowe leczenie.

3. Portal pacjenta MojePZU

a. Kto może mieć dostęp do portalu mojePZU?

  • Portal mojePZU jest dostępny dla pełnoletnich klientów, którzy mają opiekę medyczną w PZU Zdrowie.

b. W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do portalu mojePZU?

  • Wejdź na stronę moje.pzu.pl i kliknij „Zarejestruj się”.
  • Wpisz swoje podstawowe dane: imię, nazwisko, PESEL.
  • Podaj swój e-mail lub nr telefonu do potwierdzenia danych.
  • Odbierz e-mail lub SMS z kodem weryfikacyjnym.
  • Wpisz kod i dokończ rejestrację.

c. Jak uzyskam dostęp do aplikacji mobilnej mojePZU?

  • Pobierz aplikację mojePZU z googlePlay, AppStore lub AppGallery na swoje urządzenie mobilne.
  • Aby aktywować aplikację, musisz mieć konto w portalu mojePZU. Dalej wystarczą 3 proste kroki.

1. Zaloguj się swoim loginem i hasłem przypisanymi do portalu mojePZU.
2. Wpisz kod SMS przesłany na numer telefonu przypisany do Twojego konta.
3. Utwórz PIN, którym będziesz się logować do aplikacji.

d. Nie pamiętam hasła do logowania się na portal pacjenta mojePZU, co mogę zrobić?

  • Zadzwoń do nas - 801 102 007 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora).
  • Możesz skorzystać też z opcji przypomnienia hasła dostępnej na stronie logowania do portalu pacjenta mojePZU.

e. Czy na portalu pacjenta mojePZU zobaczę wyniki swoich badań laboratoryjnych?

  • W portalu mojePZU możesz zapoznać się z wynikami badań laboratoryjnych wykonanych w placówkach premium PZU Zdrowie lub punktach pobrań naszych partnerów Diagnostyka S.A. i Synevo .  Aby mieć wgląd w wyniki badań laboratoryjnych, umów się na badania przez mojePZU lub na naszej infolinii -801 405 905, 22 505 15 48 lub 799 698 698 (opłata zgodna z taryfą operatora).

f. Jakie dokumenty z wizyty znajdę w portalu mojePZU?

  • W portalu mojePZU możesz sprawdzać:

1. skierowania na konsultacje specjalistyczne,
2. skierowania do pracowni diagnostycznych (na badania USG, RTG, EKG),
3. skierowania na badania laboratoryjne,
4. skierowania na zabiegi rehabilitacyjne
5. wystawione e-recepty wraz ich kodami,
6. listę zleconych badań,
7. zalecenia lekarskie z wizyty, 
8. informacje o wystawionych podczas wizyty dokumentach (zaświadczenia, eZLA i inne),
9. wyniki badań laboratoryjnych (jeśli zostały wykonane w placówkach Premium PZU Zdrowie lub w punkcie pobrań naszych partnerów Diagnostyka S.A. i Synevo).

  • Możesz również dodawać dokumentację medyczną do wizyty umówionej na mojePZU.

g. Dlaczego nie mam dostępu do swojej dokumentacji medycznej w portalu mojePZU?

  • Abyś mógł bezpiecznie przeglądać swoje dokumenty na portalu mojePZU, potwierdź w nim swoją tożsamość. Szczegółową instrukcję znajdziesz tu. Dostęp do informacji medycznych i elektronicznych skierowań na wizytę mają pacjenci, którzy:

1. umówili się przez infolinię lub mojePZU,
2. umówili się do placówki PREMIUM PZU Zdrowie.

h. Czy mogę umówić swoje dziecko przez portal mojePZU?

  • Tak, możesz umówić dziecko na wizytę przez mojePZU. Aby to zrobić, dodaj jego dane w moje PZU. 
  • Dane dziecka można dodać do czasu osiągnięcia przez nie pełnoletności.
  • Jedynie rodzic lub opiekun prawny z pełnymi prawami rodzicielskimi może dodać dane dziecka.
  • Możesz wskazać drugiego rodzica lub opiekuna dziecka. Dzięki temu wskazana przez Ciebie osoba będzie mogła umawiać dziecko do lekarza przez swoje konto w mojePZU.