Jeśli lekarz z placówki PZU wystawił Ci e-receptę, możesz łatwo sprawdzić, czy przepisane leki są dostępne w aptece. Aby zrealizować e-receptę, wejdź na moje.pzu.pl i zarezerwuj leki w wybranej przez siebie aptece. Powiadomimy Cię, gdy Twoja rezerwacja będzie gotowa do odbioru. Za leki zapłacisz podczas wizyty w aptece.
Jeśli potrzebujesz produktów bez recepty, ta funkcja mojePZU również jest dla Ciebie. Produkty dostępne bez recepty możesz zarezerwować razem z lekami przepisanymi na receptę lub osobno.
Kto może skorzystać z tej funkcji
Z tej funkcji mogą korzystać wszyscy użytkownicy portalu mojePZU – nawet ci, którzy nie mają naszego produktu zdrowotnego. Wystarczy na swoim komputerze lub telefonie:
- uwierzytelnić konto (jak to zrobić, dowiesz się tutaj),
- wejść w zakładkę Opieka medyczna, a następnie Dokumenty medyczne lub Dokumenty (w aplikacji mobilnej).
Jak zarezerwować leki na receptę
- Wejdź na moje.pzu.pl i zaloguj się do portalu – wpisz swój e-mail i hasło. Nie masz konta – najpierw się zarejestruj.
- W menu na górze strony wybierz zakładkę Opieka medyczna, a następnie kliknij Dokumenty medyczne.
- W zakładce Dokumenty medyczne wyszukaj e-receptę, z której leki chcesz zarezerwować. Kliknij Zarezerwuj lek w aptece.
- Zaznacz zgody i kliknij Przejdź do Serwisu.
- Sprawdź w koszyku zarezerwowane leki (możesz zmniejszyć liczbę ich opakowań) i kliknij Dalej.
- Wybierz aptekę. Jeśli chcesz dodatkowo zarezerwować produkty dostępne bez recepty, wyszukaj je w wybranej aptece i dodaj do koszyka. Następnie kliknij Przejdź do podsumowania.
- Wpisz swoje dane (w tym kroku możesz dodać Kartę Lekową lub Kartę Apteczną) i złóż rezerwację. Powiadomimy Cię SMS-em, gdy Twoja rezerwacja będzie gotowa do odbioru w aptece. Status swojej rezerwacji sprawdzisz również w zakładce Dokumenty medyczne.
- Przyjdź do apteki, opłać rachunek i odbierz zarezerwowane leki. Pamiętaj, aby zabrać ze sobą kod e-recepty i swój PESEL.
Jak zarezerwować produkty dostępne bez recepty
- Wejdź na moje.pzu.pl i zaloguj się do portalu – wpisz swój e-mail i hasło. Nie masz konta – najpierw się zarejestruj.
- W menu na górze strony wybierz zakładkę Opieka medyczna, a następnie kliknij Dokumenty medyczne.
- W zakładce Dokumenty medyczne w kafelku Zarezerwuj produkt, kliknij Zarezerwuj.
- Wpisz kod pocztowy i zaznacz zgodę na jego udostępnienie, abyśmy mogli wyświetlić Ci apteki najbliżej Ciebie. Kliknij Przejdź do Serwisu.
- Wybierz aptekę.
- Wyszukaj interesujące Cię produkty i dodaj je do koszyka. Następnie kliknij Przejdź do podsumowania.
- Wpisz swoje dane (w tym kroku możesz dodać Kartę Lekową lub Kartę Apteczną) i złóż rezerwację. Powiadomimy Cię SME-em, gdy Twoja rezerwacja będzie gotowa do odbioru w aptece. Status swojej rezerwacji sprawdzisz również w zakładce Dokumenty medyczne.
- Przyjdź do apteki, opłać rachunek i odbierz zarezerwowane produkty.