Strategia rozwoju PZU Zdrowie na lata 2025-2027: miliard złotych na inwestycje i podwojenie przychodu
– Za nami okres wytężonej pracy, związany z wdrażaniem planu naprawczego i przygotowania nowej strategii. Obecny rok kończymy ze znaczącą poprawą wyniku finansowego, co stabilizuje sytuację spółki i pozwala nam wyznaczać duże cele na przyszłość. Działamy na perspektywicznym, dynamicznie rozwijającym się rynku i ambicją PZU Zdrowie jest wzrastać razem z nim. Realizując założenia biznesowe i przynosząc wartość zdrowotną naszym klientom, chcemy równocześnie pełnić rolę zaufanego partnera publiczno-prywatnego, którego kompetencje i infrastruktura będą wsparciem dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Naszą strategiczną ambicją do 2027 roku jest zbudowanie ekosystemu skoordynowanej opieki zdrowotnej obecnego w kluczowych segmentach rynku ochrony zdrowia oraz zbliżenie się do pozostałych graczy na rynkowym podium pod kątem skali i rentowności – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie.
Cel 2027
Nowa strategia Grupy PZU na lata 2025-2027 zakłada znaczące inwestycje w obszar zdrowotny oraz zaangażowanie w budowę odporności społecznej dzięki działaniom prewencyjnym i edukacyjnym. W obszarze biznesowym zdrowotnym Grupa celuje we wzrost przychodów o ponad 60 proc., powyżej 3 mld złotych. Konsekwentne budowanie pozycji lidera operatora medycznego PZU Zdrowie będzie odbywać się poprzez efektywny model biznesowo-operacyjny, zapewniający wysoką rentowność i infrastrukturę technologiczną wyznaczającą najlepsze standardy rynkowe oraz rozbudowaną sieć placówek własnych z komplementarną siecią placówek partnerskich. W trzyletnim horyzoncie strategicznym zaplanowano inwestycje w biznes zdrowotny sięgające blisko 1 mld złotych.
Inwestycja w infrastrukturę technologiczną oraz sieć własnych placówek i usług zdrowotnych to fundament do budowania pozycji lidera na rynku prywatnych operatorów medycznych. Rozwój infrastruktury niesie za sobą wyzwanie w aspekcie integracji systemowo operacyjnej, dlatego ważną rolę w nowej strategii odgrywa obszar IT i zaadresowanie długu technologicznego. Transformacja cyfrowa w długim terminie będzie fundamentem budowy przewag konkurencyjnych i poprawi pozycjonowanie spółki. Natomiast zwiększenie zakresu świadczonych usług, rozwój oferty abonamentowej, produkty FFS i optymalizacja współpracy z NFZ istotnie przyczynią się do wzrostu marżowości. Planowany znaczny wzrost EBITDA wynika z szeregu zaplanowanych działań, usprawniających wiele obecnych procesów.
Kierunki strategiczne
PZU Zdrowie będzie realizować nową strategię w oparciu o trzy kluczowe kierunki, wyznaczające priorytety w poszczególnych obszarach działalności operacyjnej spółki.
- Poprawa jakości dla klientów dzięki infrastrukturze technologicznej wyznaczającej najlepsze standardy rynkowe zostanie osiągnięta poprzez:
- usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w portalu samoobsługowym mojePZU oraz rozwój multikanałowości;
- digitalizację procesów biznesowych;
- optymalizację systemów medycznych.
- Poprawa rentowności dzięki efektywnemu modelowi biznesowo-operacyjnemu zostanie osiągnięta poprzez:
- zwiększenie wykorzystania placówek własnych PZU Zdrowie i ofensywny rozwój sieci medycznej poprzez projekty greenfield i akwizycje;
- poprawę warunków współpracy z placówkami partnerskimi, m.in. w ramach integracji systemów.
- Wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach zostanie osiągnięty poprzez poprzez:
- zwiększenie udziału produktów fee-for-service w sprzedaży;
- wykorzystanie potencjału współpracy z płatnikiem publicznym, np. w formie POZ.
Wpływ społeczny
Zdrowie będzie w najbliższym horyzoncie strategicznym nie tylko jednym z trzech kierunków inwestycji Grupy PZU, ale także elementem budowania tożsamości marki zaangażowanej społecznie. Zdrowie pojmowane całościowo stanowić będzie ważny element ESG jako integralnej części biznesu Grupy PZU w zakresie wpływu społecznego. Zdrowie fizyczne i dobrostan psychiczny dzieci i dorosłych to jedna z kluczowych wartości, jakie Grupa PZU będzie dostarczać swoim klientom. Również przez działalność sponsorską i prewencyjną zostały postawione cele nakierunkowane na zdrowie: budowanie społeczeństwa odpornego na wyzwania obecnych czasów poprzez inicjatywy, m.in. w obszarze zdrowotnym, propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz kampanie i projekty realizowane wspólnie z ministerstwami zdrowia, edukacji, sportu.
Więcej o strategii: Strategia Grupy PZU 2025-2027