Wyniki ogólnopolskiego badania „Bliżej Siebie - zdrowie psychiczne i empatia w pracy”
Z przeprowadzonego badania wynika, że 41% pracowników i 31% pracodawców czuje się przeciążonym emocjonalnie. 41% pracowników boi się powiedzieć otwarcie o pogorszeniu swojej kondycji psychicznej. Jednocześnie 84% pracowników i 71% pracodawców uważa, że empatia jest potrzebna w miejscu pracy, a 74% pracowników i 66% pracodawców jest zdania, że przełożony powinien interesować się kondycją psychiczną pracowników.
Konferencję podzielono na cztery panele: Nasza zawodowa codzienność; Bezpieczne psychologicznie miejsce pracy; Empatia w miejscu pracy; Jakiego miejsca pracy oczekujemy. Każdą część rozpoczęto prezentacją wyników raportu odnoszących się danego zagadnienia. Następnie eksperci kampanii i przedstawiciele partnerów wspólnieanalizowali dane i dzielili się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami wdrażanymi w ich organizacjach w trosce o zdrowie psychiczne pracowników. PZU Zdrowie reprezentowała Rozalia Derewenda-Zasłona, kierowniczka Zespołu Komunikacji, która w ostatnim panelu odniosła się do trendów na rynku benefitów pozapłacowych – oczekiwań pracowników oraz dostępnych rozwiązań, które oferuje PZU Zdrowie, ale także wdraża jako pracodawca. Spotkanie poprowadziła Agata Swornowska-Kurto, prezes Zarządu Grupy ArteMis, pomysłodawcy i organizatora kampanii „Bliżej Siebie”.
Celem kampanii „Bliżej Siebie” jest przełamanie tabu i pokazanie, że zdrowie psychiczne jest naturalnym elementem również w życiu zawodowym. Rozmowa na jego temat niesie korzyści zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy, a szczera komunikacja i empatia w organizacji są skutecznymi narzędziami chroniącymi przed wypaleniem zawodowym.
Cały raport można bezpłatnie pobrać na stronie kampanii: bliżejsiebie.info
Patronatu honorowego udzielili: Minister Rodziny i Polityki Społecznej, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Główny Inspektor Pracy i Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy. Wspierają ją także: Business Centre Club, Wydział Psychologii UW, Fundacja Nie Widać Po Mnie, Trend House, Fundacja Venture Café, CIC Warsaw, Dream Employer Hub, TEDxWarsawWomen, Stowarzyszenie Branży Eventowej i Fundacja IRIJ. Patronami medialnymi działań są: Rzeczpospolita, Forbes, Forbes Women, WP, GoWork.pl, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, HRstandard.pl, magazyn Personel i Zarządzanie, Medexpress.pl.
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych.