Platforma wellbeingowa Wellmobile – nowy benefit pracowniczy od PZU Zdrowie
– Jako pierwszy operator medyczny oferujemy rozwiązanie mobilne, ukierunkowane na dobrostan psychiczny i zdrowy styl życia. Skuteczne rozwiązania dbające o dobrostan pracowników powinny bazować na powszechnej dostępności – niezależnie od miejsca i czasu oraz bazować na edukacji, motywacji i budowaniu zaangażowania. Jedynym z najważniejszym celów platformy Wellmobile jest profilaktyka zdrowia psychicznego i świadome wzmacnianie jednostki w tym obszarze. Zazwyczaj to nie gabinet lekarski, a przeglądarka internetowa jest pierwszym miejscem, w którym szukamy odpowiedzi na pytania o nasze zdrowie. Z tą myślą stworzyliśmy platformę, która jest źródłem rzetelnej wiedzy i holistycznie adresuje kwestie wellbeingu – mówi Weronika Dejneka, wiceprezes Zarządu PZU Zdrowie, nadzorująca obszar usług cyfrowych, sprzedaży i produktów zdrowotnych.
Wellmobile to przestrzeń, w której użytkownicy znajdą merytoryczne treści dotyczące swojego zdrowia w formie artykułów, podcastów i filmów. Treści zostały podzielone na kategorie: Zdrowie, Odżywianie, Aktywność fizyczna, Relacje, Dobrostan psychiczny, Rozwój i Relaksacja. Opracowali je eksperci PZU Zdrowie - lekarze, psychologowie, dietetycy i fizjoterapeuci. Planowany jest dalszy rozwój platformy, m.in. dodanie czatu ze specjalistą.
Zapewnienie dostępu do narzędzi zwiększających dobrostan to potencjał do zbudowania unikalnej wartości pracodawcy. Z badań przeprowadzonych przez PZU Zdrowie na ogólnopolskiej próbie pracowników wynika, że platforma wellbeingowa jako benefit oferowany przez pracodawcę stanowi wyróżnik na tle pozostałych ofert (38 proc.), a ponad połowa deklaruje, że korzystałoby z takiego narzędzia.
Choć rośnie ogólna świadomość zdrowia w społeczeństwie, większość uczestników badania deklaruje brak znajomości pojęcia wellbeing (81 proc.). Kojarzone jest przede wszystkim z dobrym samopoczuciem pracownika (52 proc.), dobrostanem (27 proc.) i work-life balance (17 proc.). Jako sposoby poprawiające jakość życia pracownicy najczęściej wskazują: odpoczynek i relaksację (53 proc.), dążenie do poprawy zdrowia fizycznego (51 proc.) oraz dbałość o dobrostan psychiczny (49 proc). Jednocześnie tylko 1/3 badanych pracowników ocenia swój dobrostan psychiczny bardzo dobrze lub dosyć dobrze, a prawie połowa poniżej tego poziomu. Tym bardziej kluczowa jest rola pracodawcy w uświadomieniu pełnego zakresu tematów i możliwości, które niesie za sobą wellbeing.
PZU Zdrowie jako operator medyczny przykłada dużą wagę do promocji profilaktyki zdrowotnej i wiedzy o zdrowiu. Platforma wellbeingowa to nowy rodzaj benefitu, który odpowiada na dynamicznie zmieniające się potrzeby na rynku pracy i może stanowić jeden z elementów strategii ESG w wymiarze społecznym. Wellmobile jest rozwiązaniem dla działów HR, menedżerów i właścicieli firm, którzy poszukują atrakcyjnych benefitów zdrowotnych. Stanowi uzupełnienie dotychczasowej oferty PZU Zdrowie – całorocznych pakietów medycznych z dostępem do konsultacji, diagnostyki, stomatologii i rehabilitacji oraz biurowych akcji profilaktycznych „Strefy Zdrowia”.
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.
Źródła
Badanie przeprowadzone metodą CAWI przez IQS na zelcenie PZU Zdrowie na ogólnopolskiej próbie 300 pracowników w 2023 roku.