26 października 2023
PZU Zdrowie wśród „TOP 200 najlepszych polskich marek” według Forbes
Redakcja Forbes opublikowała trzecią edycję rankingu najcenniejszych polskich marek, opracowanego we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses. Na liście ponownie znalazła się marka PZU Zdrowie. W tegorocznym zestawieniu operator medyczny zajął 87. pozycję, awansując o 10 miejsc.
W ramach rankingu Forbes zbadano 26 kategorii produktów i usług, w tym branże takie jak: ubezpieczenia, telekomunikacja, banki, a także sprzedaż detaliczna żywności czy kosmetyki. PZU Zdrowie umieszczono w kategorii „Centra medyczne”. Łączna wartość marek tegorocznych laureatów to prawie 71 mld złotych, czyli o 31% więcej niż w poprzedniej edycji.
Zestawienie opracowane jest na podstawie badań konsumenckich, w ramach których przeprowadzono 1344 wywiadów i zebrano dane o 314 firmach. Siłę marek obliczono posługując się modelem wypracowanym przez firmę badawczą Minds & Roses, który oprócz wartości finansowej bierze pod uwagę m. in.:
- mentalną dostępność (czy i jak szybko marka przychodzi konsumentowi na myśl w kontekście danej kategorii);
- siłę i typ skojarzeń wywoływanych przez markę (jak silne emocje marka generuje, jak oceniana jest jej użyteczność, wyróżnialność i innowacyjność).
Więcej w artykule Forbes.
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.