01 października 2024
Skieruj słowo zachęty do badań – nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „My BREAST Friend”
Z okazji Różowego Października PZU Zdrowie zachęca kobiety do badań profilaktycznych w ramach akcji edukacyjnej „My BREAST Friend”. W tegorocznej edycji operator medyczny aktywizuje do wzajemnego motywowania się w trosce o zdrowie za pomocą generatora „przyjacielskich skierowań”. Przez cały miesiąc w mediach społecznościowych PZU Zdrowie oraz w bazie wiedzy będzie można znaleźć materiały poświęcone różnym zagadnieniom kobiecego zdrowia.
Celem akcji „My BREAST Friend” jest mobilizacja kobiet do badań profilaktycznych, w szczególności raka piersi, którego świadomości poświęcony jest październik. Motyw przyjaźni zawarty w nazwie odnosi się zarówno do bliskich kobiet, ale także do samych siebie – warto znaleźć czas na to, co naprawdę ważne.
Wzajemne motywowanie do dbania o zdrowie stanowi punkt wyjścia do różnych działań edukacyjnych. Informacje o konkretnych działaniach profilaktycznych PZU Zdrowie przedstawia w kilku formach:
- bazy wiedzy #myBREASTfriend z artykułami poradnikowymi i grafikami instruktażowymi, m.in. na temat samobadania piersi i rekomendowanych badań;
- serii postów na profilach społecznościowych PZU Zdrowie na Facebooku i Instagramie;
- spotu z udziałem pracowniczek sieci medycznej PZU Zdrowie.
O akcji „My BREAST Friend” informować będą również twórczynie internetowe, uznane popularyzatorki wiedzy w różnych dziedzinach: biotechnolożka Katarzyna Gandor (@kasiagandor), polonistka Paulina Mikuła (@paulina.inaczej) i ekspertka social media Dagmara Pakulska (@dagmarapakulska).
Dodatkowym elementem akcji jest generator „przyjacielskich skierowań” z grafikami, które pomagają skierować kilka słów zachęty do badań dla swojej koleżanki, mamy, siostry. Można skorzystać z gotowego tekstu lub uzupełnić plik własną treścią tak, aby kobiety mogły jak najlepiej przekazać bliskim, co czują i dlaczego ich zdrowie jest dla nich ważne. Grafikę można pobrać i przesłać bezpośrednio adresatce lub udostępnić za pomocą mediów społecznościowych.
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym ponad 40 pracowni diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.