02 października 2024
#ODWOLUJE #NIEBLOKUJE – ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej
Po raz kolejny najważniejsze podmioty medyczne w Polsce łączą siły w poszukiwaniu rozwiązań poprawiających dostępność usług zdrowotnych. 2 października w siedzibie Ministerstwa Zdrowia w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca III edycję kampanii społecznej #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE, której inicjatorem i organizatorem jest Centrum Medyczne CMP, a którą PZU Zdrowie wspiera jako współorganizator.
Skala nieodwołanych wizyt lekarskich jest ogromna. Według danych NFZ, w 2023 roku w Polsce z powodu nieodwołania przepadło około 1 400 000 wizyt lekarskich (tylko w 40 monitorowanych świadczeniach).
Przedstawiciele różnych środowisk medycznych spotkali się podczas konferencji inaugurującej kampanię, aby omówić problem nieodwołanych wizyt i poszukać najlepszych rozwiązań. Prelegenci rozmawiali między innymi na temat:
- wpływu na funkcjonowanie placówek medycznych oraz dostępność usług medycznych dla pacjentów;
- zwiększania świadomości społeczeństwa o skali zjawiska i jego skutkach;
- skutecznej edukacji w zakresie sposobów odwoływania wizyt;
- narzędzi technologicznych wspierających wygodne i skuteczne odwoływanie wizyt.
W panelu „Abonamenty medyczne dla firm. Jaki wpływ na problem non show mają benefity pracownicze?” PZU Zdrowie reprezentował Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu, który zwrócił uwagę na podejście do pacjenta.
– Motywowanie jest zdecydowanie lepsze niż zastraszanie czy karanie. Należy dać pacjentom poczucie sprawczości, a nawet misji. Odwołując wizytę, której sami nie wykorzystają, zrobią dobry uczynek, ponieważ wtedy może skorzystać z niej ktoś inny, kto jej potrzebuje. Pokazanie pacjentom korzyści i ich wpływu jest bardziej skuteczne. Ma to znaczenie także dla klientów korporacyjnych, którzy zapewniają swoim pracownikom benefit w postaci pakietu opieki zdrowotnej – podkreślił prezes.
W razie potrzeby pacjenci PZU Zdrowie mogą odwołać swoją wizytę na kilka sposobów: poprzez SMS-a zwrotnego, za pomocą portalu lub aplikacji mobilnej mojePZU, dzwoniąc na infolinię lub kontaktując się bezpośrednio z placówką medyczną.
Kampania zyskała szerokie wsparcie sektora medycznego. Dołączyli do niej:
- współorganizatorzy: Medicover, LUX MED, PZU Zdrowie, Znanylekarz.pl, kliniki.pl, medidesk;
- patroni honorowi: Narodowy Fundusz Zdrowia, Ministerstwo Zdrowia, Rzecznik Praw Pacjenta, Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy, Unia Metropolii Polskich;
- partnerzy: Centrum Medyczne WUM, Centrum Medyczne „Żelazna”, Mazowiecki Szpital Bródnowski, Szpital wolski im. Anny Gostyńskiej, Warszawskie Centrum Medyczne KOPERNIK, Szpital Instytut MSWiA, Fundacja MY PACJENCI, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polska Federacja Szpitali, Naczelna Izba Lekarska;
- główny partner technologiczny: dr Eryk;
- patroni medialni: Rzeczpospolita, Medonet, Polityka Zdrowotna, Rynek Zdrowia, Poradnik Zdrowie, strona zdrowia, Nasze Miasto, naTemat.
Więcej o kampanii: odwolujenieblokuje.pl
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych, a także w ramach NFZ.