27 kwietnia 2023

Rozmawiamy o zdrowiu psychicznym. Kampania „Bliżej siebie” pod patronatem PZU Zdrowie

PZU Zdrowie
Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna „Bliżej Siebie” na temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy. W ramach inicjatywy powstaje internetowa baza wiedzy oraz raport podsumowujący potrzeby w tym zakresie. Akcja została objęta patronatem honorowym Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, Głównego Inspektora Pracy i Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego. PZU Zdrowie jest partnerem głównym kampanii.
Jak wynika z badania „Dobrostan psychiczny kobiet w pracy” z 2022 r., 39 proc. osób aktywnych zawodowo deklaruje, że dotyka ich problem depresji bądź lęku. Natomiast 32 proc. nie zgłasza tego rodzaju problemów, jednak ma podejrzenie, że się z nimi zmaga. 
 
Celem kampanii jest przełamanie tabu i pokazanie, że zdrowie psychiczne jest naturalnym elementem również w życiu zawodowym. Rozmowa na jego temat niesie korzyści zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy, a szczera komunikacja i empatia w organizacji są skutecznymi narzędziami chroniącymi przed wypaleniem zawodowym.
 
Ważnym elementem kampanii jest badanie oraz raport na temat problemów i potrzeb z zakresu zdrowia psychicznego, jakie występują w firmach, a także komunikacji w obszarze kondycji emocjonalnej prowadzonej przez pracodawców. Premiera raportu odbędzie się w czerwcu.  W ramach akcji powstaje również baza wiedzy, która zawiera informacje o samej kampanii, organizatorach i jej przebiegu, jednak przede wszystkim na temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy i sposobach komunikacji. Na stronie blizejsiebie.info  znajdują się materiały edukacyjne, m.in. artykuły, poradniki, wywiady z ekspertami, wideo i animacje oraz interaktywne webinary. 
 
Hasło kampanii „Bliżej Siebie” rozumiemy szeroko: bliżej potrzeb pracownika i pracodawcy. Troska o zdrowie psychiczne to wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Naszą aktywność partnerską prowadzimy w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ nakierowane na zdrowie, między innymi Cel 3 – Dobre zdrowie i jakość życia oraz Cel 4 – Dobra jakość edukacji. Kampania „Bliżej siebie” jest inicjatywą, która z pewnością wspiera te cele i przyczynia się do poprawy kompetencji zdrowotnych społeczeństwa. 
– mówi Karolina Helmin-Biercewicz, członek Zarządu PZU Zdrowie, odpowiedzialna za obszar marketingu, komunikacji, sponsoringu i doświadczeń pacjenta.
 
PZU Zdrowie, jako operator medyczny współpracujący z pracodawcami, zapewnia opiekę zdrowotną w formie benefitów pracowniczych i oferuje rozwiązania z obszaru zdrowia psychicznego. To m.in.:
  • opieka psychologiczna w formie zdalnej i stacjonarnej – konsultacje mogą być elementem pakietów medycznych lub w formie jednorazowych voucherów udostępnianych pracownikom;
  • interwencje kryzysowe w trudnych sytuacjach losowych, takie jak wypadki, ciężka choroba, śmierć członka rodziny, współpracownika, organizowane z dojazdem do firmy lub pacjenta;
  • możliwość uruchomienia dedykowanej infolinii psychologicznej w sytuacji kryzysowej;
  • edukacja psychologiczna w formie szkoleń, warsztatów, webinarów lub przygotowania materiałów psychoedukacyjnych.
Grupa ArteMis, która jest organizatorem projektu, zaplanowała także działania marketingowe i public relations, których celem jest dotarcie z edukacją do jak najszerszego grona odbiorców, w tym komunikacja na profilach w mediach społecznościowych i kanałach influencerów. Kampania potrwa do 15 lipca br.
16 maja o godz. 12.00 zapraszamy na webinar „Empatia w miejscu pracy - dlaczego jest potrzebna?”, transmitowany na stronie kampanii blizejsiebie.info. Wspólnie z gośćmi zastanowimy się, czy w miejscu pracy jest miejsce na empatyczne podejście i rozmowę o zdrowiu psychicznym oraz dlaczego jest to tak ważne. Poznamy też dobre praktyki firm w obszarze troski o zdrowie psychiczne pracowników na przykładzie: Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska sp. z o. o., YES Biżuteria S.A., PZU Zdrowie S.A., Axpo Polska sp. z o.o.
W kampanię zaangażowały się liczne instytucje. Patronatu honorowego udzielili: Minister Rodziny i Polityki Społecznej, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Główny Inspektor Pracy i Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy. Wspierają ją także: Business Centre Club, Wydział Psychologii UW, Fundacja Nie Widać Po Mnie, Trend House, Fundacja Venture Café, CIC Warsaw, Dream Employer Hub, TEDxWarsawWomen, Stowarzyszenie Branży Eventowej i Fundacja IRIJ. Patronami medialnymi działań są: Rzeczpospolita, Forbes, Forbes Women, WP, GoWork.pl, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, HRstandard.pl, magazyn Personel i Zarządzanie, Medexpress.pl.
 
PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych